Inloggen
Arbitrage & Scheidsrechters

Hockeyspelregels
Klik hier voor de laatste versie

Indeling van de scheidsrechters:
Vacant
E-mail: TC@hdlhockey.nl

Verkopen Wedstrijd

Scheidsrechters die niet in staat zijn om te fluiten of geen vervanging kunnen vinden hebben de mogelijkheid om de wedstrijd te verkopen. Om dit voor iedereen mogelijk te maken publiceren we een lijst met voornaam, team en je telefoonnummer. Potentiële verkopers benaderen je via een WhatsApp, je geeft beschikbaarheid(of je wel of niet kan) en je tarief door en bij verkoop stuur je een betalingsverzoek via Tikkie. Verkopers ontvangen dan een betaalverzoek in WhatsApp, te voldoen met iDEAL. Verkoper en koper blijven verantwoordelijk voor tijdige betaling. De club bemiddelt hier niet in. Hoe meer leden zich hier voor aanmelden hoe meer mogelijkheden er zijn om een wedstrijd te verkopen.

Roelie Willems Dames recreanten 06-44592629
Noor Willems Meisjes A1 06-47499692
Olaf Ketelaars Trainer 06-27388346
Iris v.d. Boom Meisjes B1 06-48900052
Veerle v.d. Broek Meisjes B2 06-29003280
Monique Boskamp Bestuurslid 06-25299591

Tarieven

Richtlijnen Tarieven voor het doorverkopen zijn € 6,00 voor beginnende scheidsrechters(E, F en D-jeugd) tot € 10,00 voor wedstrijden C, B en A-jeugd). Echter, de persoon aan wie de wedstrijd wordt verkocht bepaalt uiteindelijk de prijs. Dus overleg vooraf goed over de prijs.

Meer informatie of aanmelden?  Mail naar [email protected]

__________________________________________________________________

Beleid betreffende scheidsrechters

Ben je als scheidsrechter op een wedstrijd ingedeeld, dan ontvang je van HDL e-mai/SMS met hierin de wedstrijdcode om het Digitaal Wedstrijdformulier (DWF) in te vullen. Zorg er altijd voor dat je na de wedstrijd even de tijd neemt om dit DWF in te vullen en af te ronden, dit scheelt de wedstrijdsecretaris een hoop werk. Ook deze persoon doet dit werk vrijwillig naast zijn/haar andere werkzaamheden.

Kun je NIET op het moment dat je bent ingedeeld dan zorg je ZELF VOOR VERVANGING. Geef wijzigingen ALTIJD even door middels een mailtje ([email protected]) door. Dit geldt ook indien je een vervanger gevraagd hebt!

Wanneer je ingedeeld bent en je komt niet opdagen dan zijn hier consequenties aan verbonden. Je ontvangt een mail dat je de eerst volgende keer je eigen team moet fluiten. De coach wordt hiervan ook op de hoogte gebracht. Bij herhaaldelijk niet op komen dagen volgen zwaardere sancties.

Hoe regel je vervanging?

Fluiten is in de 1e plaats een teamverantwoordelijkheid! Het moet dus wel raar lopen als een van je medespelers jou niet wil helpen bij jouw fluitprobleem. Zaak is natuurlijk wel dat je dit tijdig doet en niet pas op het allerlaatste moment! Het ruilen van een scheidsrechterbeurt is een goede optie om elkaar te helpen.

Voor de duidelijkheid: Je kunt dus niet afzeggen en vervanging is pas geregeld als de door jou gevraagde vervanger dit bevestigd heeft. Tot die tijd blijft het dus ten allen tijde jouw verantwoordelijkheid.

Mailen naar de TC dat je niet kunt fluiten is en/of geen vervanger kunt vinden is zinloos.

Een goede hockeywedstrijd heeft goede arbitrage nodig. Onder het moto zonder scheids, geen wedstrijd wordt iedereen die meedoet aan de competitie (vanaf de B) ingedeeld om wedstrijden te fluiten. Het is binnen HDL voor alle leden verplicht om vanaf de C-leeftijd zijn/haar scheidsrechterkaart te halen en om wedstrijden te fluiten. Als C-speler kan je dus worden ingedeeld om te fluiten, maar dan voor de wedstrijden van de 6 en/of 8-tallen in plaats van de elftallen.

Hoe meer scheidsrechters er zijn, hoe minder vaak iedereen ingedeeld hoeft te worden om een wedstrijd te fluiten, en zo kunnen we de belasting onderling een beetje verspreiden. Je wordt 2x per seizoenshelft ingedeeld om te fluiten.

Kunnen ouders ook een scheidsrechterkaart halen?

HDL biedt geïnteresseerden, zoals ouders van jeugdleden de mogelijkheid om ook (kosteloos) het scheidsrechter diploma te behalen en af en toe een wedstrijd te fluiten. In dit geval geef je zelf aan welk team en wanneer je wilt fluiten. De studiebelasting is minimaal en je leert tevens de spelregels kennen. Bij interesse stuur een mail naar [email protected]

Adres Clubhuis
Mixed Hockeyclub HDL